12
מירב כהן מור

מירב כהן מור

קהילות או לא להיות – איך קהילה יכולה להיות כלי שיווקי יעיל בטירוף

"אני רוצה לנצל את יום הפרסום כדי לספר לכן על המבצע החדש שלי"

זה אחד המשפטים השנואים עליי.
אני מנהלת שתי קהילות, באחת מהן יש יום פרסום שבועי קבוע שבו כל חברת קהילה יכול להעלות פוסט שמפרסם את העסק שלה. למה רק יום אחד? כדי שהפיד של הקהילה לא יהפוך ללוח מודעות. מצד אחד אנחנו מאוד אוהבות לפרגן לעסקים של חברות הקהילה, מצד שני יודעות שאם כל יום יעלו מודעות ופרסומים שיציפו את הפיד הקהילה פשוט תימאס על חברותיה וכולן יצאו מופסדות. אז הפשרה היתה יום אחד בשבוע.

לפעמים גם זה מרגיש יותר מדי.
ביום הפרסום הפיד מוצף בפוסטים שיווקיים, חלקם טובים, רובם פחות. חלקם מקוריים, הרוב חוזרים על עצמם. חלקם יהיו רלוונטיים אלייך, רובם לא. ממש מעט מהם תעצרי לקרוא.
בכנות?
זה יצא לי מכל החורים.

אז מתוך רצון לשינוי הכנתי שבעה עקרונות חשובים לפרסום בקבוצות שעובד:

  1. תהיי פעילה בקבוצה בשוטף
    תעלי גם פוסטים לא פרסומיים, תגיבי, תתענייני. כשאת מגיעה לקבוצה רק כדי לפרסם אז החשיפה שלך ממש נמוכה וגם מי שכבר רואה את הפוסט לא מאוד מתעניינת פשוט כי היא לא מכירה אותך.
  2. בדקי מי קהל היעד של הקבוצה והתאימי את התוכן
    אם זו קבוצה נשית אל תכתבי בלשון זכר, אם זו קבוצה של אמהות התייחסי לחרדה מפני חופשת הקיץ, אם זו קבוצה של גולשי גלים בדקי מה מצב הרוח היום. ואל תעלי את אותו פוסט בכל הקבוצות, זה על סף המגוחך וגם מוריד חשיפה.
  3. באיזה שעה להעלות את הפוסט?
    כשאת פנויה להגיב לו. אין שעה אחת שבה כולם בפייסבוק, וגם אם כן זו יכולה להיות טעות להעלות דווקא בשעה הזאת כי כשכולם מעלים פוסטים הקרב על הפיד גדול יותר. יותר חשוב שתעלי את הפוסט כשאת פנויה להגיב למגיבות ולנהל שיח עם הקהל שלך בזמן אמת.
  4. תתקשרי עם הקהל שלך
    כבר העלית, נחשפו, הגיבו, אבל העבודה לא נגמרה. חשוב להגיב לכל תגובה. עדיף לא רק לייק, ובטח שלא קופי פייסט של אותה תגובה לכולם. המשך שיח גם מחזק את הקשר עם קהל היעד וגם מגדיל חשיפה.
  5. תהיי יצירתית
    באמא שלך, לא אותו פוסט כל שבוע. גם לא אותה תמונה. זה לא מעניין וגם מוריד חשיפה.
  6. אבל אל תוותרי על התמונה
    זה חשוב גם לחשיפה וגם לעין שעוברת על הפיד במהירות וצריכה להחליט איפה לעצור. לכן בהרבה מקרים דווקא תמונה שיווקית, קטלוגית, תעבוד הרבה פחות טוב.
  7. תתמידי
    מכירות את גישת "להעלות פוסט ולנוח"? הידועה גם כ"אבל העליתי פוסט לפני חודש, היו כמה תגובות, לא קרה כלום מאז" (נא לקרוא בטון רוגז וקצת מסכן). זה לא עובד ככה. כדי שלקוח פוטנציאלי יהפוך ללקוח משלם בדרך כלל נדרשת יותר מחשיפה אחת. הפעם הראשונה היא רק ההיכרות, וידוע שרק בדייט השלישי נכנסים למיטה..

שימו לב שלא אמרתי "תביאי את הסיפור האישי שלך" או "אל תשימי לינק חיצוני כי זה מוריד חשיפה" או "אל תעיזי להעלות פוסט בלי לעשות הגהה" כל הדברים האלו גם נכונים אבל אפשר להצליח גם בלעדיהם.

בהצלחה!

נהנית? למדת? שתפי את חברותייך :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

עוד תכנים שיעניינו אותך

איך לבנות סל מוצרים נכון

נכנסתי אתמול לירקן לקנות בננות. המקרר בבית היה מלא והייתי צריכה רק בננות. מול הכניסה עמדו אננסים גדולים ויפים אז לקחתי אחד, כשחיכיתי בתור ראיתי

להמשך קריאה »

רוצה לקבל תכנים חדשים ישירות למייל?
הירשמי לניוזלטר

X