13
מירב כהן מור

מירב כהן מור

אל תתאהבי במוצר שלך

אחד הסיפורים שאני הכי אוהבת על יזמות הוא על הפעם ההיא שקבוצת יזמים כינסה משקיעים ואמרה להם – תשקיעו בנו, עוד אין לנו רעיון מנצח אבל יש לנו כישורים ויכולות, אנחנו יודעים לעבוד טוב ביחד ואנחנו יודעים שעם המימון הנכון נצליח למצוא את הרעיון והדרך שתייצר לכם הכנסות עתידיות.

והם קיבלו את הכסף והתחילו לעבוד.

הסיפור הזה ממחיש מצוין למה רעיון הוא ממש לא כל מה שצריך. יותר מזה, הוא אפילו לא העיקר.
פחי האשפה העסקיים מלאים ברעיונות טובים שהלכו לאיבוד בתכנון לקוי/ ניהול לא מקצועי/ חוסר גמישות מחשבתית/ חוסר סבלנות/ התנהלות אסטרטגית בעייתית.
אם תנסו לתמחר את שווי הרעיון בתוך כל אלו תגיעו אולי ל-10%. כן, זה מה שהרעיון הגאוני שלכן, שאף אחד לא חשב עליו קודם ושכל מי שאתן מספרות לו עליו עף עליכן, שווה – עשרה אחוזים מהפוטנציאל העתידי של העסק שלכן.

אז אל תתאהבי ברעיון שלך
אני אומרת את זה לכל יזמת שמגיעה אליי. לפעמים זה מרגיש כאילו אני מורידה לה. להיפך.

דווקא כשיש לך רעיון מעולה את חייבת להיות מסוגלת להסתכל עליו גם מבחוץ, להפוך אותו מכל הכיוונים, להתחבר לקהל היעד שלך ולהבין מה הוא באמת חושב עליו. ואז לדייק, לשפץ ולבנות תשתית עסקית שתהפוך את הרעיון הגאוני שלך להצלחה עסקית אמיתית.

נהנית? למדת? שתפי את חברותייך :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

עוד תכנים שיעניינו אותך

איך לבנות סל מוצרים נכון

נכנסתי אתמול לירקן לקנות בננות. המקרר בבית היה מלא והייתי צריכה רק בננות. מול הכניסה עמדו אננסים גדולים ויפים אז לקחתי אחד, כשחיכיתי בתור ראיתי

להמשך קריאה »

רוצה לקבל תכנים חדשים ישירות למייל?
הירשמי לניוזלטר

X