14
מירב כהן מור

מירב כהן מור

איך לגרום לדברים לקרות?

התחלת את השבוע עם המון מרץ, היו לך מלא תוכניות, רצית להספיק דברים שחשובים לך. 
ואז הגיעה שיחת טלפון, ומייל חשוב, והיית צריכה לצאת לפגישה וכשחזרת לקח לך זמן לחזור לריכוז ומפה לשם כבר צריך לאסוף מהמסגרות ונגמר היום, ואז עוד יום, ונהיה חמישי, ועבר לו שבוע והמשימות עדיין ברשימה.

למה את לא מספיקה כלום??
אני לא יודעת אם זה מרגיע אותך אבל את לא יוצאות דופן. מרבית העצמאיות מוצאות את עצמן רודפות אחרי רשימת מטלות אינסופית, נסחפות לשוטף, למיילים, לטלפונים ולא מגיעות למה שמתכננות וצריכות לעשות.
אבל להיות כמו כולן זה פחות בשבילנו, אנחנו באנו למקסם.

אז הנה שיטה בטוחה לגרום לדברים לקרות:

שלב א – בחרי יעד אחד לשבוע הקרוב
זה יכול להיות לסיים פרויקט שנגרר כבר המון זמן, להוציא את הצעת המחיר הזאת שמחכה, ליצור קשר חדש לצורך שת"פ מעניין שבא לך לעשות, לסדר את האינסטגרם, לשבת לתכנן את לו"ז השיווק לחודש הקרוב, לפתח מוצר חדש, העיקר שתקבעי יעד אחד לביצוע בשבוע הקרוב.

שלב ב – כתבי אותו
כתבי את היעד שקבעת על פתק ושימי על שולחן העבודה שלך במקום שאת רואה כל הזמן. אופציה נוספת היא לקבוע תזכורת יומית בטלפון, עדיף לשעת תחילת העבודה בבוקר. המטרה היא שתיזכרי בו כל יום.

שלב ג – פרקי למשימות
קחי את היעד שקבעת ופרקי למשימות קטנות, אפילו קטנטנות. ככל שתפרקי למשימות יותר קטנות יש סיכוי גדול יותר שתגיעי לבצע אותן.

שלב ד – תכנני לו"ז
שבצי את המשימות הקטנות בלו"ז שלך לאורך השבוע.
החליטי מראש מתי את עושה מה והתייחסי לזה כאילו קבעת פגישה – אי אפשר פשוט להתעלם, כשמגיעה השעה המיועדת את עושה מה שקבעת.
כדאי מאוד לשבץ משימות מאותו סוג יחד ולייצר בלוקים של פעילויות דומות – כל עבודת המחשב יחד, כל שיחות הטלפון זו אחר זו, כל הפגישות מחוץ למשרד באותו יום עם מרווחי נסיעות ביניהם. 

שלב ה – עקבי אחר הביצוע

 


פירקת למשימות קטנות? שיבצת ביומן? 
אם שתי התשובות הן "כן" וזה פשוט לא קרה הגיע הזמן לבדיקת מציאות :

  • אולי לא חישבת את הזמן שלך באופן ריאלי? קחי רגע ובידקי כמה שעות עבדת כל יום השבוע והאם זה היה שונה מההערכות שלך.
  • אולי את תלויה באנשים אחרים שלא עובדים בקצב הנדרש? יכול להיות שכדאי להחליף אותם
  • אולי המשימה הזו לא מתאימה לך ולכן את דוחה אותה עד אין קץ? בדקי אם יש דרך אחרת להגיע ליעד. לדוגמא – אם את צריכה לכתוב תוכן לאתר ומוצאת את עצמך דוחה את זה שוב ושוב, לא מגיעה לזה, מתחילה ומוחקת, מנסה ומסתבכת – אולי כדאי לקחת כותבת תוכן מקצועית. העלות עשויה להיות כדאית ביחס לזמן ששרפת על הניסיונות וביחס לעיכוב ביצירת התשתית השיווקית שלך.

בכל מקרה – אל תוותרי וגם אל תמשיכי לדחות לנצח. בצעי פעולה אקטיבית כדי לגרום לזה לקרות. אפילו הפעולה הכי קטנה. ובצעי אותה היום. מחר יהיו דברים אחרים.

בהצלחה!!!

נהנית? למדת? שתפי את חברותייך :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

עוד תכנים שיעניינו אותך

איך לבנות סל מוצרים נכון

נכנסתי אתמול לירקן לקנות בננות. המקרר בבית היה מלא והייתי צריכה רק בננות. מול הכניסה עמדו אננסים גדולים ויפים אז לקחתי אחד, כשחיכיתי בתור ראיתי

להמשך קריאה »

רוצה לקבל תכנים חדשים ישירות למייל?
הירשמי לניוזלטר

X