11
מירב כהן מור

מירב כהן מור

איך לעשות שיתופי פעולה

אני בעד שיתופי פעולה.

אני חושבת שזו יכולה להיות דרך מצויינת לחשיפה, להגדלת קהלים, להאצת תהליכים שיווקיים, ליצירת סיטואציות שהן win win לכל הצדדים. אני גם חושבת ששיתופי פעולה יכולים להיות דרך אופטימלית לעסק קטן שאין לו תקציבים אבל יש לו ערך שהוא יכול לתת בתמורה לקבלת ערך ממקור אחר. אז אני ממש בעד.

אבל יש אבל! וזה אבל גדול!

סתם להגיד "אני רוצה שיתוף פעולה" זה כמו להיכנס למסעדה ולהגיד "אני רוצה אוכל". זה חסר ערך ובהרבה מקרים לא יוביל לשום דבר. כדי שבאמת תקבלי מנה שתשביע אותך את כנראה צריכה להשקיע כמה דקות בקריאת התפריט, הבנת האופציות וקבלת החלטה. רק אז תקראי למלצר.

אני מקבלת עשרות הודעות עם הצעות לשיתופי פעולה. לצערי הרבה מהן כוללות משפט היכרות כללי ואחריו "חשבתי שיהיה נחמד לשתף פעולה" וכשאני עונה ומבקשת פרטים ("על איזה סוג של שת"פ חשבת?") הצד השני לא יודע מה לענות ומחכה שאני אוביל. במקרה היותר גרוע הצד השני מבקש בשלב הזה פגישה.
מבחינתי שם זה נגמר.

עסק או מוצר שאני לא מכירה, לפעמים אפילו את מי שפונה אליי אני לא ממש מכירה, אין לי מושג מה יכול לצאת לי מזה, אם יש כדאיות עבורי, למה שאקדיש לזה זמן נוסף? (מזכירה, עשרות כאלו)

שיתוף פעולה הוא מצב ששני הצדדים מפיקים תועלת ולשני הצדדים יש כדאיות בקיומו.
כשאתן מזהות גורם שיהיה רלוונטי עבורכן לשת"פ כדאי שלפני שאתן פונות אליו תבינו מה יכול להיות הערך עבורכן וגם מה יכול להיות הערך עבורו. תעשו מחקר קטן, תבדקו מה יש לו ומה יכול לעזור לו, תחשבו איך אתן יכולות לתת לו משהו שיעזור לו.
אתן לא חייבות להגיע עם הצעה מלאה ומפורטת ולגמרי יש מקום לשיח משותף בנושא. אבל במינימום דעו להציף את הערך עבור הצד השני כדי שתצליחו לרתום אותו לנושא.

צריכות דוגמא?
כשפתחתי את בית מקסימום את רציתי לייצר חשיפה מהירה לקהל היעד שלי. אז פניתי למרצות שאני אוהבת, שפונות לקהל יעד רלוונטי ושהתוכן שלהן מביא קהל והצעתי להן להשתמש במקום בחינם כדי לערוך הרצאה או סדנה שלהן. הערך עבורן היה ברור – זה חסכון משמעותי בעלויות. ודיברתי בהכי גלוי גם על הערך עבורי – חשיפה למקום החדש שלי.
זה עבד מצוין ותאם בצורה מדויקת את המטרה – בחודש הראשון הגיעו למקום כמה מאות נשים, רובן קהל היעד שלי, המקום צולם, תויג ודובר בלי הפסקה וכל יום מאז אני מקבלת לידים שהזרעים שלהם הונחו בחודש ההשקה.

אז כשאתן רוצות שת"פ:
1.הגדירו מה המטרה שלכן
2. זהו את הגורמים המתאימים לשתף איתם פעולה
3. זהו את הערך שהם יפיקו
4. הכינו הצעה (לפחות ראשונית)
5. הציפו את הערך עבור הצד השני

בהצלחה!


רוצות ללמוד עוד על שיתופי פעולה ולהתנסות בליווי צמוד שלי? בואו לסדנה לשיתופי פעולה

נהנית? למדת? שתפי את חברותייך :)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

עוד תכנים שיעניינו אותך

איך לבנות סל מוצרים נכון

נכנסתי אתמול לירקן לקנות בננות. המקרר בבית היה מלא והייתי צריכה רק בננות. מול הכניסה עמדו אננסים גדולים ויפים אז לקחתי אחד, כשחיכיתי בתור ראיתי

להמשך קריאה »

רוצה לקבל תכנים חדשים ישירות למייל?
הירשמי לניוזלטר

X